keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Jouluspesiaali: Että kuka oli?

Tässä postauksessa voisin esitellä itseni uudelleen - veikkaan muuttuneeni sen verran kesän 2013 jälkeen, että uusi esittely voisi olla ihan paikallaan.



Olen Oona, täällä tosin Omppuna tunnettu vuonna 2001 syntynyt tyttö Satakunnasta. Ratsastuskokemusta löytyy päälle kymmenen vuotta, josta melko tarkkaan kymmenen tuli ratsastettua Ratsastuskoulu Zilpalla, ennen kuin lopetin siellä. Minulla on vuokrahevonen, Selma, josta pääasiassa täällä kerron. Zilpalla kuuluin iZkuryhmään, tallin valmennusryhmään, joka toimi vuoden 2015. Valmennusponini oli tärkeä opetusmestarini ja hoitoponini Dolli, jota käyn silloin tällöin vuokraamassa Zilpalla.

Minulla on ollut kolme hoitoponia; Dolli, Taalia ja Lyyli. Lyylin lopettamisesta on kulunut kohta kaksi vuotta, Taalian hoitamisen lopetin syksyllä 2015 ja Dollin hoitamisen samalla, kun lopetin vakiotunnit Zilpalla. Kaikki nämä ponit ovat jättäneet minuun jälkensä, sillä kiinnyn eläimiin vähän liiankin helposti. Ponista, joka ei ole oma, ja jonka asioihiin en voi vaikuttaa, tulee minulle nopeasti todella tärkeä, eikä tämä ole aina hyvä asia.


Koulussa olen luokan "kympin oppilas". Ei, keskiarvoni ei ole kymppi. Ei, en saa jokaisesta kokeesta kymppiä, mutta sitä lähden aina hakemaan. Minulle vaikeimpia aineita ovat fysiikka ja kemia, helpoimpia taas kaikki kielet (luen siis pakollisten äidinkielen, ruotsin ja englannin lisäksi ranskaa ja espanjaa). Kirjoittaminen on ollut rakas harrastus ala-asteen ensimmäiseltä luokalta asti. Yleensä mukailen kirjoitustyylilläni jotakuta kirjailijaa / bloggaajaa, jos hän on onnistunut vakuuttamaan minut kunnolla, ja tämä vaihtelu saattaa näkyä täälläkin, vaikka pyrinkin pitämään tekstin omantyylisenäni.

Harrastuksiakin on mahtunut tähän kohta viidentoista vuoden pituiseen elämään hyvin monia, kuten esimerkiksi ne perinteiset lasten voimisteluryhmät, kitaransoitto, (muodostelma)luistelu, partio, (talja)jousiammunta ja muutamat muut, jotka ovat vain jääneet jossain vaiheessa. Tällä hetkellä harrastan taekwondoa ja ratsastusta, sen lisäksi valokuvaan, kirjoitan ja editoin videoita. Pidän myös ruuanlaitosta ja leipomisesta. Koulussa minulla on aiemmin mainittujen espanjan ja ranskan lisäksi valinnaisena Sana ja kuva mediassa- kurssi, missä olemme tehneet mm. elokuva-arvosteluja ja opetelleet Photoshopin käyttöä, videoiden editointia tulemme harjoittelemaan viimeistään ysillä.

Tähän kuvaan olen loppujen lopuksi aika tyytyväinen
Saatan vaikuttaa ylimieliseltä, mutta tosiasiassa olen vain pessimistinen, uusien ihmisten seurassa ja isossa porukassa melko ujo ja tuttujen seurassa näsäviisas. Sanotaanko vaikka, että olen melko temperamenttinen ja hermostun helposti, mutta minulla on samaan aikaan todella huono itseluottamus. Minulla on mielipiteitä asioista, tämäkin voidaan lisätä tuohon ylimielisyysvaikutelmaan, jonka en ainakaan myönnä pitävän paikkaansa. Ylpeä olen asioista, jotka ovat minulle tärkeitä, mutten näe itseäni niissäkään tilanteissa ylimielisenä.

Musiikkia kuuntelen melko sekalaisesti, mutta tällä hetkellä eniten olen Spotifysta eniten huudattanut One Directionin "Made in the A.M"- levyä ja Nikke Ankaran "Nikke tulee kotiin". Yksittäisiä biisejä, joita näiden lisäksi kuuntelen, ovat tällä hetkellä jotkut Tim Schoun biisit, varsinkin Supernova, ja jotkut Tungevaag & Raabanin biisit (tällä hetkellä suosikki on Russian Roulette). Toisinaan tulee kuunneltua raskaampaa musiikkia, toisinaan juuri edellä mainitun tyylistä poppia, nyt on enemmän tullut vaan kuunneltua räppiä / poppia.


En tiedä, valottiko tämä yhtään, millainen ihminen olen, tai kiinnostiko ketään lukea. Toivottavasti.

~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti