tiistai 4. elokuuta 2015

Superhieno Selma

Mä en kestä kun Selma on niin nätti ♥
Maanantaina suuntasin tosiaan taas tunnille Selmalla, ajatuksena käydä läpi kouluohjelmaa, mikä mun pitäisi rämpiä läpi Dollilla ja/tai Selmalla elokuun lopussa. Kiireenhän mä sain taas aikaiseksi, mutta jotenkuten oltiin ajoissa tunnilla siitä huolimatta. Verkkailin itsekseni, kävelin, ravailin ja laukkailin ympyröillä ympäri kenttää, huolehtien siitä, että Selma liikkuu eteenpäin. Vasemman laukan kanssa käytiin taas se sama tappelu, mikä viimeksikin, että nostetaanko vai eikö nosteta, mutta lopulta saatiin myös se vasen laukka onnistumaan.

Maassa on jotain tosi kiinnostavaa, kun sinne kerran noin paljon tarvii tuijotella
Anne kyseli verkkailujen jälkeen, mitä kohtia mä pidän kouluohjelmassa hankalimpina. Laukat tuli heti ensimmäisinä mieleen, koska niissä sählään eniten itse, ja vielä jos Selmasta puhutaan, laukka ei ole ihan hevosenkaan vahvin askellaji. Ja se keskiravi, mulla ei ole harmaintakaan aavistusta, miten mä saan Selmasta irti yhtään mitään muuta kuin jännittynyttä tikitysravia, jos me kouluradalle asti päästään. Sitten seurasi se hankalampi vaihe - mitä mä en jännitä? Ja radalta vapaassa käynnissä ei kuulemma ole vastaus. Järkevin vastaus, mikä tuli mieleen, oli, että mä en pelkää, että me hypätään aidan yli, sillä oikeastaan ohjelman kaikissa kohdissa tuntui nopeasti mietittynä olevan jotain hankalaa.


Lähdettiin siis käymään läpi niitä laukkoja - vasemman laukan nosto pitkällä sivulla, ympyrä, lävistäjä, raviin, oikean laukan nosto lyhyen sivun keskellä, ympyrä, ravi, käynti. Ensimmäisellä kerralla en meinannut saada oikeaa laukkaa nostettua ja toisella kerralla onnistuin jotenkin nostamaan väärän laukan. Ensimmäisellä kerralla tein vielä pääty-ympyränkin, mikä ei siis ohjelmaan kuulu (hups), enkä keskiympyrän jälkeen meinannut saada Selmaa raviin. Toisella kerralla sain laukan korjattua nopeasti ja ympyrä sekä ravisiirtyminen onnistuivat vähän paremmin.


Kolmannella kerralla sain hyvin kummatkin laukat onnistumaan ja ympyrät suunnilleen sinnepäin, toki asetusta olisi voinut olla enemmänkin. Kuitenkin Selma tuntui tosi kivalta ja vasen laukka nousi ensimmäisellä kerralla, mihin olin tosi tyytyväinen. Asetukset ei mennyt ihan niin hyvin kuin voisi, mutta silti olin tosi tyytyväinen. Tämän onnistuneimman kerran jälkeen jäätiin ravailemaan ja käytiin kävelemässä rannassa.



Selma siis oli kaiken kaikkiaan ihan superkiva tällä(kin) kertaa. Älyttömän tyytyväinen olen, vaikka tietysti parannettavaa on paljon, mutta silti mä vaan olen tosi positiivisesti yllättynyt, kun Selma meni noinkin kivasti ja energisesti. ♥


~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti