sunnuntai 28. elokuuta 2016

Hengissä

Niin no, viikon aikana mä olen ollut hevosen selässä kolme kertaa. Alkuviikko kuulostaa siltä, että pääsen ramppaamaan lisää lääkärissä, mahdollisesti saamassa jonkunlaisen selityksen, mikä tuota nilkkaa riivaa ja yritän epätoivoisesti olla viikonloppuun mennessä ihan täysin kunnossa.


Tiistaina mä menin Natalla kevyesti, puoli tuntia taidettiin olla kentällä. Nilkan takia menin ilman satulaa, vaikka tosiaan arvasinkin, että energiasta ei varmasti ole pulaa, sen verran vapaata Natalla oli ollut. Kuitenkin meni tosi hyvin, hevonen pysyi rentona ja pehmeänä, joten perusjuttujen läpikäymisen jälkeen oikeastaan lopeteltiinkin jo ratsastus, koska turha alkaa tappelemaan, jos tappelemattakin onnistuu.

Kuvat on tosiaan viikonlopulta :)
Keskiviikkona Nata rokotettiin, joten torstai ja perjantai menikin hepan lomaillessa. Torstaina mä olin myös mukana Niinisalossa kuvaamassa valkkua, ehkä mekin vielä Lehmän kanssa päästään sinne joskus pomppimaan... :D Seuraavan kerran tosiaan ratsastin Natan lauantaina, kun tuuli ihan järkyttävästi, mulla vähän kiristi korvien välistä ja hevosella riitti virtaa. Kuitenkin, siitä huolimatta, että kulmissa oli ihan varmasti isoja pahoja mörköjä ja laukassa kaikki vasta jännää olikin, meni kaiken kaikkiaan ihan hyvin. Harjoitusravin kanssa mä olen ihan totaalisen hukassa, mutta muutama parin askeleen siedettävä pätkäkin saatiin. Loppuravit Nata sitten liikkuikin tosi kivasti, kuten alla olevasta kuvasta näkee, vaikka mä könötinkin vähän miten sattuu.


Sunnuntaina menin kevyesti, varmaan reilun puoli tuntia ilman satulaa. Heppa oli rento ja kiva, ei nyt mikään superhypermahtavaparas, mutta ei lainkaan huono. Ravissa tuli hyviä ja huonoja pätkiä, mutta ne pari kertaa, kun sain sisäpohkeen oikeasti läpi ja Natan taipumaan ympyröillä, ravi ainakin tuntui tosi hyvältä. Laukoissa oli ehkä vähän liikaa energiaa, mutta ihan okei selvittiin niistäkin. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä fiilis, koska Nata oli tosi kiva siihen nähden, miten paljon sillä nyt on ollut vapaata.


Huomenna tosiaan käydään taas näyttämässä tuota mun nilkkaa lääkärille. Viime postauksen jälkeen sain vielä kolmannet lääkkeet ja toteamuksen "reuman tapainen tulehdus", ja koska vaikka tuo jalka ei varsinaisesti sattunut noiden lääkkeiden vaikuttaessa, ei se nyt edelleenkään kunnossa ole. Viikonloppuna olisi tarkoitus päästä kisoihin Luvialle ja siitä eteenpäin muutamanakin viikonloppuna olisi tarkotus kisailla, joten mä nyt toivon, että saan tuohon jalkaan sellaiset lääkkeet, että se paranisi mahdollisimman reippaasti.


~ Oona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti