maanantai 11. heinäkuuta 2016

Korvien välistä kiristää

Oonaa kiristää nyt korvien välistä - ja paljon!

Vanha kuva, maastossa Sannin ja Läntäsen kanssa
Viime viikolla pidettiin kevyempää viikkoa lukuunottamatta kahta Annen tuntia. Viikkoon mahtui kaksi vapaapäivää, irtojuoksutus, maastoreissu, yksi kevyt itsenäinen ratsastus ja tosiaan ne kaksi tuntia. Miksi näin, kun esimerkiksi pari tätä edeltävää viikkoa ollaan treenattu itsenäisestikin mahdollisimman ahkerasti? Yksinkertaisesti siksi, että ratsastaja on aivan liian takakireä minkäänlaiseen järkevään treeniin. Niin takakireä, että kun otan ohjat tuntumalle, hevonen jännittyy heti. Jos jonkunlaisessa solmussa ollaan oltu ja mä olen turhautunut ehkä enemmän, kuin aikaisemmin Natan kanssa, yksinkertaisesti, koska mikään ei toiminut. Pidätteet tai pohkeet eivät menneet yhtään perille, ja keskiviikon tunnilla todettiin, että nyt maastoillaan, rentoudutaan ja yritetään olla kiristämättä hermoja.

Yksi kysymys; Miksi mä roikun ohjassa noin paljon?
Maanantaina tosiaan hypättiin, keskittyen esteistuntaan linjalla maapuomeilla. Tehtiin tehtäviä ilman jalustimia ja jalustimet jalassa, ja oli kiva huomata, että mä en ollut enää ilman jalustimia niin hukassa, kuin aikaisemmin olen ollut. Pitäisi ehkä mennä itsenäisestikin ilman jalkkareita, koska sekin on vähän jäänyt... :D


Tiistaina mä ratsastin itsenäisesti, yritin tehdä väistöjä yms., mutta yksinkertaisesti mikään ei toiminut. Mä en oikeasti osaa edes kuvailla, miten meni, koska tuntui, että ihan hetkeen ei ole mennyt niin huonosti. Samoissa tunnelmissa alkoi myös keskiviikon tunti. Treenattiin - yllättäen - harjoitusravia. Ainoa mielikuva on se, että Nata oli lopputunnista ihan kiva, mutta alkutunti ja käyntitehtävät meni älyttömän turhautuneesti. Mä en ymmärtänyt yhtään, mitä piti tehdä ja musta tuntui, että mun hermot räjähtävät hetkenä minä hyvänsä. Jossain vaiheessa ehkä ymmärsin, tai sitten Nata vaan alkoi toimia paremmin, ja ravipätkät menivätkin paremmin, kuin käyntitehtävät. Laukka onnistui taas kaikkein parhaiten, mikä toisaalta ei edes yllättänyt.


Torstaina Natalla oli vapaapäivä, ja mä näin taas kavereita (mitä loman aikanakaan mä en ole oikeasti juurikaan tehnyt). Perjantain tehtiin vähän pidempi ja reippaampi maastolenkki. Nata oli alkuun ehkä vähän haluton liikkumaan, kuten se nyt on muutenkin ollut kentällä (osittain syy siihen, miksi nyt otettiin vähän löysemmin loppuviikko). Ravissa ekojen pätkien jälkeen hevonen heräsi ja liikkui superhyvin ja laukassa vauhtia riitti. Maastossa käyminen taisi siis olla hyvä juttu tähän väliin.

Toinen vanha maastokuva samalta reissulta Sannin ja Läntäsen kanssa
Viikonlopun mä vietin tiimiläisten kanssa Niinisalossa kenttäkisoissa (mä tosin vain kameran kanssa). Huippureissu oli tosiaan, ja tosi kivoja kuvia tulikin. Vähän siinä itsellekin tuli sellainen fiilis, että vielä joskus mäkin kisaan tuolla... :D  Natalla mä en ehtinyt tai jaksanut ratsastaa viikonloppuna, mutta sunnuntaina se pääsi juoksemaan vapaana kentälle. Lehmällä oli vähän energiaa, ja jonkun aikaa heppa siinä laukkailikin (ja esitteli muuten aika kivaa ravia sen lisäksi).

Mä sählään (tää on jotain esteistunnan, hidastamisen, harjoitusravin ja pomppimisen sekaista), mutta Nata liikkuu aika kivasti, vaikka onkin vähän kuolaimen alla.
Näin meidän viikko on mennyt. Roihuun on enää alle 10 päivää, vähän alkaa jo kuumotella, mutta onneksi mä tiedän, että Natasta pidetään hyvää huolta (kiitos Anne ♥), kun mä leireilen. Siitä leiristä onkin mahdollisesti tulossa juttua tännekin, jos vaan saan sieltä tarpeeksi materiaalia (puhelinkuvia yms.). Samalla jännittää, mutta silti mä odotan Roihua ihan älyttömästi! :D


~ Omppu

5 kommenttia:

  1. Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa! :)
    Roihu tosiaan häämöttää, (ja minua raksa jo perjantaina) jännittää muakin ihan sikana, vaik odotan sitä vähintään yhtä paljon! <3 :)
    Ehkä nähdään Roihulla, ehkä ei. Siellä kun on niin paljon porukkaa ettei paljoa silmien auki pitäminen tuskin auta :D

    Natasta varmasti pidetään hyvää huolta ja leirin jälkeen sua odottaa iloinen jälleennäkeminen! Hyvää leiriä sulle!!

    -Isku, (Lähiö-llpk, Aalto, Unity)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että näitäkin jaksetaan lukea! :D
      Joo, ihan käsittämätön ihmismäärä sinne on tulossa, ei pysty edes hahmottamaan yhtään että miten paljon porukkaa oikeasti siellä tulee olemaan :D Ehkä nähdään, ehkä ei.

      Ihan varmasti, vähän aikaa lomaa tallilta voi tehdä ihan hyvääkin, vaikkei sitä ehkä haluaisikaan myöntää... :D

      ~ Oona

      Poista
  2. Välillä tulee huonompia jaksoja, mutta onneks niiden jälkeen onnistumiset tuntuu vielä paremmilta!
    Jos muuten olisi ratsukosta 86 kuvia Niinisalosta niin ottaisin mielelläni vastaan!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja myös kuvat ratsukosta 47 kiinnostaisi😅

      Poista
    2. Mä olen ihan samaa mieltä! :)
      Niinisalossa olin tosiaan Sannin mukana myös kisahoitajana, eli en muita oikeastaan ehtinyt kuvaamaan.
      ~ Oona

      Poista