perjantai 9. lokakuuta 2015

Vähän lisää hehkutusta

Tunnin jälkeen harvoin olen tyytyväinen.
Tällä kertaa kentältä lähti tyytyväinen ratsastaja, valmentaja ja poni.

Kuvat ovat viime estetunnilta, video tältä

Mä olen niin iloinen. Selma oli taas ihan huippu. Mä en olisi heinäkuun lopussa ikinä uskonut, että muutamassa kuukaudessa ja neljässä hyppykerrassa me edistytään näin paljon, että maanantaina me hypättiin 60cm. Eihän se paljoa ole, kun miettii vaikka Dollia, mutta se on paljon, kun miettii Selmaa ja varsinkin sitä, miten vähän aikaa olen sillä ratsastanut.

Maanantaina tosiaan hypättiin, sillä oli puhetta, että tällä viikolla hypättäisiin jommalla kummalla tunnilla, ja maanantaina mä olin jo valmiiksi pintelöinyt Selman ja muutenkin oltiin aikalailla vielä estefiiliksissä lauantailta. Siispä hyvillä fiiliksillä suunnattiin kentälle, sillä olin aikalailla satavarma, että Selma on tosi kiva tälläkin kertaa.


Perusverkkailun jälkeen lähdettiin hyppäämään yksittäistä pystyä ensin oikeasta kierroksesta. Kaikki hypyt tuli tosi hyvin, ja Selma oli tosi kiva, eikä yhtään miettinyt, mennäänkö yli vai eikö. Vasempaan kierrokseen paikat osui vähän huonommin, mutta kieltoja tai tiputuksia ei tullut, ja olin ihan tyytyväinen.

Näiden yksittäisten hyppyjen jälkeen lähdin tulemaan rataa. Keskityttiin perusasioihin - oikeisiin laukkoihin, hyviin lähestymisiin ja siihen, että ihan sama, millä tyylillä yli mennää, yritän olla häiritsemättä Selmaa. Tämä onnistuikin hyvin, ja muutettiin rataa muutamaan kertaan. Jokaisella radalla Selma toimi tosi hyvin, tosin tuohon punaiselle pystylle vasemmassa kierroksessa paikka tuli aina vähän pohjaan ja ensimmäisillä kerroilla hypättiin melko paikaltaan. Vasta parilla viimeisellä kierroksella sain myös siihen esteelle sujuvan hypyn.



Näiden ratojen jälkeen Anne nosti vielä yhtä estettä ehkä 10 senttiä, ja tulin sen pari kertaa yksittäisenä. Selman selästä jo se 60cm korkea pysty näytti aika isolta, mutta poni hyppäsi sen silti hienosti ja ilmavasti. Ensimmäisellä kerralla kuski vähän mokasi, mutta toinen kerta tuli jo ihan sujuvasti, ihan kuin estettä ei olisi lainkaan nostettukaan. On se poni mahtava!

Niin, niistä estekisoista. Tällä kertaa, kun nyt asiat meni, miten meni, mä olen menossa kisaamaan Selmalla. Ristikkoluokkaan vain, mutta kuitenkin. Oikeastaan mua ei edes jännitä, koska Selma hyppäsi maanantaina ja lauantaina niin hyvin, muttaa hyvä se on nyt sanoja. Kisapäivänä oon varmaan taas ihan paniikissa... :D

~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti