sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Sanaton

KIITOS
kaikille zilpalaisille kuluneista kymmenestä vuodesta ♥


Mä tiesin, että tämä päivä tulee. Pian. Mä olin suunnitellut, että vuodenvaihteen jälkeen jättäisin pikkuhiljaa tunteja pois Zilpalla ja tavallaan vaan häviäisin koko tallista vähitellen (vaikka edelleen henkisesti olisinkin zilpalainen). Lopettaisin Dollin hoitamisen, se mua on siellä pitänyt. Mä en vaan olisi uskonut, että se päivä tulee näin pian. 19.12.2015 päädyin lopettamaan vakiotunnit Zilpalla. Samalla lopetin siis Dollin hoitamisen.


Kiitos kaikille zilpalaisille, niin hevosille, ratsastajille kuin opettajille. Zilpalla sain monta hyvää muistoa ja hyviä kavereita. Mun ensimmäinen ratsastustunti, ensimmäinen leiri, ensimmäistä kertaa ilman taluttajaa ratsastus, ensimmäinen estetunti, ensimmäinen hoitoponi, ensimmäiset oikeat kisat, ensimmäinen kunniakierros, ensimmäinen valmennustiimi. Paljon ensimmäisiä. Paljon unohtumattomia muistoja, joihin liittyy paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tullaan todennäköisesti ja toivottavasti pitämään yhteyttä vielä tulevaisuudessakin.


Tärkeimmiksi hevosiksi tämän matkan varrella ehtivät muodostua Lyyli, Taalia ja Dolli, tässä järjestyksessä. Myös Aku oli sen muutaman kuukauden ajan todella tärkeä, mutta jollain tavalla sekin poni "unohtui", kun en sillä pitkään aikaan mennyt. Ehkä joku miettii, eikö mulle tule ikävä? Tulee ja on jo. Lyyli on kuollut. Taalia on muuttunut. Aku lähti. Dollikin on osittain erilainen. Kyllä, mun tulee ikävä näitä poneja sekä monia muita nelijalkaisia, joita olen parhaassa tapauksessa sen kymmenen vuotta katsellut Zilpalla.


Tätä pitää sulatella vielä hetki, ennen kuin tiedostan oikeasti sen, että mä lopetin vakiotunnit tallilla, jolla olen ratsastanut kymmenen vuotta. Täysin omasta tahdostani. Syitä on monia, mutta niistä ei juuri mikään kuulu tänne. Se, mitä tulevaisuus nyt tuo tullessaan, on melkolailla täysin auki - Selma on ainakin isossa osassa. Tämä tarkoittaa, että mun viikon ratsastusmäärä vähenee, mutta samalla jää enemmän aikaa muuhun. Aika ei kuitenkaan ollut se syy, miksi päädyin lopettamaan.


Haluan siis kiittää kaikkia, jotka mua ovat opettaneet kuluneen kymmenen vuoden aikana. Kiitos myös kaikille kavereille, joihin olen tutustunut tässä ajassa. Kiitos iZkuryhmä. Kiitos Zilpan hevosille ja poneille, varsinkin Dollille ja Taalialle. Toivottavasti nähdään leireillä ja vuokrauspäivinä, sillä vuokraamassa Dollia tulen todennäköisesti käymään. Mä en voi kuin kiittää ja kumartaa.


~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti