keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Olisko uudelleen esittelyn paikka?

Koska Omppukin on tämän tehnyt, ajattelin, että ehkä minunkin olisi aika esitellä itseni uudelleen. Ehkä minäkin olen 2013 vuodesta jonkin verran muuttunut :)



Olen siis oikealta nimeltäni Annika, -01 syntynyt tyttö Satakunnasta. Sekalaista ratsastustaustaa löytyy vaikeasti määriteltävän 7-8 vuotta. Suurimman osan tästä ajasta kävin Wallantallilla lännenratsastusta opettelemassa, mutta monien syiden seurauksena vaihdoin tallia Ratsutalli Cruiseen syksyllä 2013, josta minut voi edelleen torstaisin pongata. Täällä blogissa siis pääsette seuraamaan päiväkirjamaisesti minun tuntikuulumisiani, epäonnistumisiani ja onnistumisiani, pohdintoja ja ahaa- elämyksiä. Tämän lisäksi kirjoitan satunnaisesti kommelluksistani vuokrahevoseni Pontson kanssa, jota käyn epäsäännöllisesti liikuttelemassa silloin kun aikaa löytyy.

Olen enemmänkin puskaratsastaja tyyppiä, kuin sitä joka tähtää kilparadoille ja tavoittelee menestystä. Voin ihan kevyesti sanoa, että olen nykyään enemmän koulupuolen ihmisiä, kuin esteporukkaa, vaikka toki pidän edelleen hyppäämisestä. Se ei vain enää oikein ole mun juttuni ja haluan jatkossa panostaa enemmän sileällä työskentelyyn ja hevosen oikein ratsastamiseen. Maastoilu ja metsässä rämpiminen on luonnostaan mulla lähellä sydäntäni. Ehkä siksi, että liikun siellä muutenkin toisen harrastukseni parissa.


Elämäni hevosista voisin ehdottomasti poimia esille Huiskeen, suomenhevostamma, joka oli ensimmäinen lempihevoseni, Jullen, vuonohevosruunan, joka opetti minulle päättäväisyydestä ja ponimaisuudesta, Viivin, joka opetti mulle todella paljon ratsastuksesta ja ennenkaikkea esteistä, ja tietenkin Pontson, jonka kanssa olen kokenut lukuisia ahaa-elämyksiä.



Ratsastuksen lisäksi harrastuksiini kuuluu suunnistus ja kitaran rämpyttäminen. Tottakai olen vuosien aikana ehtinyt kokeilemaan ties mitä lajeja: kilpahiihtoa, ampumajuoksua, lentopalloa, telinevoimistelua, tanssia, mutta loppujen lopuksi mielenkiintoni on kiinnittynyt erityisesti näihin aijemmin mainittuihin lajeihin. Suunnistuksessa panoksia on hieman enemmän, sillä kilpailen ahkerasti ympäri Suomea lähes koko kesän ja syksyn. Valmentaudun oman isäni valvovan silmän alla ja käyn muutenkin treeneissä useamman kerran viikossa. Kitaran soitto onkin sitten vähän uudempi harrastus, johon olen päässyt perehtymään vasta vuoden verran. En siis tosiaankaan ole kovin hyvä, mutta tällä hetkellä soittaminen alkaa luonaamaan jo oikeastaan aika kivasti. Yritän rämpytellä kitaraa melkein joka päivä, ja jossain välissä olisi tarkoitus soitella omaa musiikkia videoiden taustoille. Sitten joskus.


Koulussa olen aika keskiverto oppilas. Saan kokeista usein 9 alkavia numeroita, ja ne riittävät mulle ihan hyvin. Yritän panostaa kieliin, Ruotsi ja Englanti, joissa en tosiaankaan ole kovin hyvä. Muuten pidän ehdottomasti biologiasta ja liikunnasta, jotka ovat myös vahvuuksiani. Valinnaisaineiden joukosta multa löytyy historia, jossa teemme erilaisia esitelmiä historiasta, kaupungeista ja elokuvista. Sen lisäksi mulla on käsitöitä ja kuvista, jotka kertovat varmasti siitä, että pidän käsillä tekemisestä.

Huiske

Jos mun luonnettani pitäisi kuvata kolmella adjektiivilla, ne olisivat itsepäinen, nauravainen ja ujo. Joissain asioissa musta löytyy perfektionistin piirteitä, mutta muuten olen aika huoleton ihminen, vaikka saatankin stessata ihan turhistakin asioista. Tutustun uusiin ihmisiin suhteellisen helposti, mutta en aina ole sieltä kaikista puheliaimmasta päästä (varsinkaan vieraammassa porukassa), vaikka tottakai pälpätän kavereiden kesken ummet ja lammet. Jos satun sille päälle, olen joissain asioissa todella itsepäinen ja tästä saan ainakin kotipuolesta kuulla paljon. Periksiantaminen ei kuulu luonteeseeni, joten yritän mieluiten niin kauan uudestaan kunnes onnistun tai joudun nielemään tappioni (esim. jos tipun, nousen selkään vaikka pää kainalossa).

Musiikkimakuni on todella sekalainen - toisena päivänä saatan huudattaa jotain rock/pop musiikkia ja toisena pistäydyn iskelmän parissa. Lähinnä spotifystä huudatan top 50 Suomi -listaa, sekä One Directionia ja joitakin suomalaisia räp/pop laulajia, kuten Cheek, Mikael Gabriel ja Nikke Ankara.


Toivon, että tämä lyhyt esittelypostaus valoitti persoonaani edes vähän, ja joku innostui tämänkin postauksen lukemaan :)

~ Amppa

2 kommenttia: