sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Korvaustunneilla

Super-Camu

Maanantai
Kirjoitan nimeni "Entiset nuoret"- tunnille, mikä on oikeastaan ihan normaali H:C-tunti. Joskus se ehkä oli nimensä mukainen, mutta nykyään siellä ratsastaa nuoriakin, ja mun kaveri oikeastaan painosti mut tulemaan siihen. Kirjoitan itseni Hömpän kohdalle, opettaja vaihtakoon mulle sitten hevosen, jos haluaa. Ja totta tosiaan, seuraavana päivänä mun nimeni lukee Tahvelin kohdalla. Ei se haittaa, Tahvelihan on ihan mukava.


Kiipesin Tahvelin selkään luottavaisin mielin. Verkkailu käynnissä ja ravissa sujui kohtuullisen hyvin, ja Jenni (opettaja) viritteli Tahvelille kumpparit. Tahveli tuntui niidenkin kanssa hyvältä, kunhan muistin istua pystyssä ja ratsastaa eteenpäin kantaen samalla kädet ja tehden pidätteitä. Tultiin lävistäjiä, ja Tahveli pysyi ihmeen hyvin suorana. Ensin käynnissä, sitten ravissa. Edelleen sujui hyvin. Raviväistön jälkeen lisättiin laukannosto - kunhan muistin istua pystyssä, ei ollut suurempia ongelmia ja Tahveli toimi ihan superhyvin. Harjoitusravissa oli helpompi istua, kuin muistin, ja laukka pyöri paremmin, kun sitä uskalsi ratsastaa (vaikka ei, ei se vieläkään pyörinyt, mutta jo vähän paremmin, kuin viimeksi).

Olin siis huipputyytyväinen tuntiin, vaikka en muista siitä muuta, kuin lävistäjät ja väistöt. Ne meni kuitenkin ihan superhyvin, eikä Tahveli tainnut väistöissäkään kompuroida kertaakaan. Vähään aikaan en taida olla ollut noin tyytyväinen, kuin mitä olin tämän tunnin jälkeen, vaikka olin myös ihan puhki.

Keskiviikko



Vilkaisen keskiviikon tuntilistoja. Helppo C- tunti, ja Camu olisi vapaana. Tuon suloisen vauvahevosen selkään olen halunnut varmaan puolisen vuotta, ja keväällä mun piti sillä mennäkin korvaustunnilla, mutta en sitten päässytkään koko tunnille. Ja nyt mä voisin päästä Camun selkään. Kirjoitan nimeni listaan Camun kohdalle, sillä sinä päivänä se ei näytä liikkuvan kovin montaa tuntia. Myöhemmin tosin huomattiin, että Camu joutuu rehkimään myös parin tunnin maaston, mutta silti pääsin sillä ratsastamaan.



Olin tosi innoissani Camusta, vaikka arvelinkin sen olevan normaalia väsyneempi leirien vuoksi. Se ei kuitenkaan haitannut, sillä niin paljon Camu yritti tehdä, mitä pyysin ja miellyttää epätoivoisesti vatsalihaksiaan harjoitusravissa rääkkäävää ratsastajaansa. Muutaman kerran sain koskea raipalla pohkeen taakse, ja laukannostoissa sain raipalla varsinkin alkuun vähän nipata pikkuhevosta, mutta jo se, että Camu todella reagoi jo pelkkään kosketukseen raipalla, tuntui niin ihmeelliseltä ja hevonen niin toimivalta, kun on mm. Taalian kanssa tullut tapeltua jonkun verrankin. Laukannostot parani loppua kohden, kun uskalsin pyytää noston loppuun asti.



Vaikka mentiin lähinnä pääty-ympyröitä, tunnista jäi huippuhyvä fiilis. Camu oli ihan super, eikä siitä todellakaan arvaisi, että se on noin nuori. Vaikka taisi Camuakin vähän väsyttää, oli se silti vaan niin yritteliäs ja teki, mitä pyysin. Aivan superihana tapaus! ♥ Kaikki Camulla mennyn tunnin kuvat on ottanut Heidi, kiitos kuvista! :)


Perjantai
Perjantaiestetunnit. Totta kai mä menen perjantaiestetunnille korvaamaan, mutta millä hevosella? Dollilla kun ei voi hypätä. Leiripostauksen lukeneille on varmaan itsestäänselvyys, että nimeni kirjoitin nimenomaan Matin kohdalle, sillä hyvin sujuneiden leirihyppelöiden jälkeen halusin uudestaan Matin selkään.



Tunnilla hypättiin ehkä 60-70cm, ja Matti toimi taas hienosti. Ei yhdellekään esteelle edes miettinyt, vaan ihan sujuvasti meni kaikesta yli, ihan sama, vaikka kuski taas mokailikin tekemällä surkean tien tai unohtamalla laukan ratsastamisen. Varsinkin loppua kohden kuitenkin tsempattiin enemmän, joten Matin kanssa meni siis superhyvin. Muuta en oikestaan osaa kertoa, hypättiin suoraa linjaa ja rataa sekä radan osia. Heidi sai tältäkin tunnilta hyviä kuvia, kiitos siis hänelle! :)

Matti: "Ole sinä tyttö hiljaa selässä ja anna kun mä hoidan"



~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti