torstai 17. syyskuuta 2015

Kuolaimella

Ybersupermahtavuutta ♥

Ja tottakai tällä kertaa kun olisi ollut kiva saada kuvia, niitä on vain loppukäynneistä. Tämä postaus on siis täytetty loppukäyntikuvilla :D
Selma oli rokotettu keskiviikkona, joten torstaina piti ratsastaa vain kevyesti ilman, että poni hikoaa. Alunperin tarkoitus oli kävellä Aikuisohjelmaa läpi, sillä se mun on tarkoitus ratsastaa Kullaalla tämän kuun lopussa. Koko tunti meni kuitenkin ympyrällä pyöriessä ja oikein päin liikkumisen hakemisessa, mikä oli kyllä älyttömän opettavaista.


Ensin tein ympyrällä muutamia pysähdyksiä ja pysähdyksessä yritin saada Selman myötäämään niskastaan. Eihän siitä mitään tullut, ja Anne sai useamman kerran näyttää kirjaimellisesti kädestä pitäen, mitä mun pitää tehdä. Lopulta Selmakin tuntui ymmärtävän, mitä siltä pyydettiin, ja oli aina pienen hetken kuolaimella, ennen kuin rojahti kuolaimen alle (ja kun sitä koitin korjata, kuljettiin taas pää pilvissä).


Kun pikku hiljaa pysähdyksissä tämä rupesi sujumaan, siirryttiin tekemään samaa ihan vaan käynnissä. Heti, kun Selma oli kuolamella, mun piti pitää käsi hiljaa ja antaa vähän ohjaa, jotta poni liikkuisi enemmän kohti keskikäyntiä. Tämäkin lähti jossain vaiheessa sujumaan ja saatiin normaalissakin käynnissä ihan hyviä, muutaman askeleen pätkiä!


Tunti tosiaan mentiin vain käyntiä ja treenattiin tätä kuolaimella olemista molempiin suuntiin. Oikeasti oli ihan käsittämätön fiilis, kun se sujui! Lopussa Selma venytti kaulaansa jo aika hyvin ja pari ihan huippua keskikäyntipätkää. On se hevonen super! Tykkään ♥


Tämän enempää mulla ei tunnista olekaan kerrottavaa, mutta olen vaan niin fiiliksissä, että tämäkin oli pakko jakaa tänne, vaikkakin vähän tyngän postauksen muodossa. Ehkä mä vielä jonain päivänä saan sen hevosen kulkemaan vaikka kokonaisen ympyrän oiken päin, sinne on tosin vielä matkaa... Kuitenkin huippuhyvällä fiiliksellä jatketaan tästä eteenpäin. Nyt mulla nimittäin on motivaatiotakin vaikka muille jakaa (ja koulukaverit tästä kuuleekin joka päivä).


~ Omppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti